tirsdag 23. november 2010

Martin Skauen

Martin Skauen ble født i 1975 i Fredrikstad. Han er en norsk kunstner som for det meste bruker blyant til å lage tegninger. Skauen er kjent for sine groteske bilder som er blandet med litt humor. Han er også veldig flink til å tegne detaljerte figurer og handlinger.
I tillegg til å tegne, har han også laget flere videoer av verkene hans.
Selv sier han at kunsten hans er hans måte å snakke om ting på. Selv sier han at han tar et fysisk ekstremt uttrykk som en inngangspunkt for å skape interesse, ikke avstand, for så å utvikle dette.

Skauen har gått på kunstakademiet i Oslo, og har nå sin ”hovedbase” i Berlin.


Min mening
Det er noe interessant i motivene hans, og han er veldig dyktig i teknikken han bruker, spesielt i bruken av detaljer. I mange av motivene kan jeg føle medlidenhet til figuren på bilde, men likevel føler jeg at jeg har sett dette før. Og jeg blir derfor veldig fort lei av det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar